Działkowiczu pamiętaj o zakazie spalania trawy, gałęzi, liści i innych odpadów
Zgodnie z aktualnie obowiązującym na terenie gminy Rawicz Regulaminem utrzymania czystości i porządku, na właścicieli nieruchomości nałożony został obowiązek prowadzenia selektywnego zbierania poszczególnych grup odpadów, w tym odpadów biodegradowalnych. Z obowiązku tego wynika zakaz spalania odpadów roślinnych, w tym skoszonej trawy, liści gałęzi itp.
Przypominamy, że osoba, która spala odpady w ogrodzie, na działce itd. może zostać ukarana mandatem w wysokości do 500 zł. Oznacza to, że sprzątając swój ogród, nie można pozbyć się pozostałości roślinnych spalając je w ognisku.
Informujemy, że Sortownia Przeładunkowa Odpadów Komunalnych w Rawiczu, w przypadku nieruchomości tzw. zamieszkałych przyjmuje odpady biodegradowalne, w tym również odpady z ogrodów. W związku z tym spalanie odpadów powstałych po letnich/jesiennych porządkach jest zupełnie niezasadne i oczywiście zabronione.
Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku tzw. nieruchomości niezamieszkałych – ogródków działkowych, tutaj właściciel nie może udać się z bioodpadami do wspomnianej powyżej sortowni. O umożliwienie segregacji w tym bio-odpadów muszą zadbać prezesi zarządzający ogródkami działkowymi. Na ich barkach ciąży ustawienie wymaganych pojemników/kontenerów, gdzie powinno się składować segregowane odpady. Oczywiście wiąże się to z kosztami związanymi z ich opróżnianiem. Działkowcy mogą również skorzystać z rozwiązania jakim jest kompostownik.
Jak widać, mamy możliwości usuwania odpadów zielonych. Rawiccy funkcjonariusze w najbliższym czasie będą kontrolować czy są one przeprowadzane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Działkowicz, który zdecyduje się na metodę - spalenie, która jest niezgodna z prawem musi liczyć się z konsekwencjami.